Menu

Akú veľkosť bicykla si vybrať?

Poradíme s výberom vhodnej veľkosti bicykla

Ak ste si vybrali typ bicykla, ktorý vám bude najviac vyhovovať po stránke spôsobu využitia, je dôležité si ho vybrať v správnej veľkosti. Pod veľkosťou bicykla rozumieme dĺžku sedlovej trubky v kombinácii s dĺžkou hornej rámovej trubky. Hlavne v posledným rokoch sa niektoré kategórie bicyklov na enduro / trail začínajú vyrábať s geometriou, ktorá umožňuje výber bicykla podľa dĺžky hornej rámovej trubky. Viete si tak vybrať kratší bicykel ak ho chcete mať lešie ovládateľný alebo dlhší, ak sa sústreďujete na výkonnostné / športové jazdenie.

Dočítate sa:

  1. Ako vybrať veľkosť bicykla pre dospelého jazdca
    1.1 na výšku 145-155cm
    1.2 na výšku 156-165cm
    1.3 na výšku 166-175cm
    1.4 na výšku 176-185cm
    1.5 na výšku 186-195cm
    1.6.TIP - výpočet veľkosti rámu podľa dĺžky nôh
  2. Ako vybrať veľkosť detského bicykla
    2.1 podľa veku dieťaťa
    2.2 podľa výšky dieťaťa
  3. TIP - vzťah veľkostí medzi horským, krosovým a cestným bicyklom

Pre výber veľkosti elektrobicyklov a bicyklov platia tieto isté kritéria.

Rôzni výrobcovia uvádzajú veľkosť rozličným spôsobom. Pred niekoľkými rokmi bolo najpouživanejšie označovanie veľkostí pri horských bicykloch v palcoch, napr. 17", 19", 21" a pri cestných bicykloch v centimetroch, napr. 52, 54, 56cm. V súčasnosti väčšina výrobcov udáva veľkostnú škálu ako pri oblečení, teda XS, S, M, L, XL a XXL. Niekedy aj ako kombináciu, napr. L/19". Výhodou označovania veľkosťmi S, M, L je fakt, že ak Vám pasuje horský bicykel danej značky vo veľkosti L, tak s najväčšou pravdepodobnosťou vám bude pasovať aj cestný bicykel tej istej značky vo veľkosti L.

Veľkosť bicykla vzhľadom k geometrii rámu.

Výber veľkostí bicykla pre dospelých

Ako teda vyplýva, neexistuje tzv. univerzálna veľkosť bicykla, ale je potrebné sa pri výbere veľkosti bicykla riadiť všeobecnými pravidlami a venovať tomu patričnú dôležitosť.

Veľkosť bicykla pre výšku postavy 145-155cm.

Táto výška je typická pre juniorov a nízke ženy. Pre túto výšku siahneme po bicykli veľkosti XS, v palcoch je to výška 14 až 15 palcov. V centimetroch bude vyhovovať veľkosť 36 až 38cm. V tejto veľkosti nenájdete horské bicykle s 29" kolesami, vyrábajú sa len 26" alebo 27,5" bicykle. Je to kvôli geometrii rámu, kedy sa takéto veľké kolesá nedajú prispôsobiť k malému rámu.

Veľkosť bicykla pre výšku postavy 156-165cm.

Túto výšku dosahuje veľký počet aj dospelých žien. Vtedy je zvyčajne ideálnou veľkosťou S, v palcoch  je to 16 palcov. Pri hornej hranici môže byť vhodná veľkosť 17". Tomu zodpovedajú rozmery bicykla 40 až 43cm. V tejto veľkosti  nájdete 27,5" aj 29" horské bicykle.

Veľkosť bicykla pre výšku postavy 166-175cm.

Tu sa nachádza asi najpočetnejšia časť cyklistiek. Je to zároveň úvodná veľkosť bicyklov pre nižších chlapov. Zvyčajne je vhodná veľkosť M, čomu prislúchajú veľkosti 17" na spodnej strane tohoto rozsahu a 18" na strane hornej. Niektoré dámy s dlhými nohami s výškou na hornej hranici tohoto rozsahu môžu potrebovať aj dokonca veľkosť L - pri chlapoch to je výnimka. V centimetroch sú tieto veľkosti od 44cm po 46cm. Veľkosť M je pri takmer všetkých značkách tou najväčšou, ktorú majú v ponuke ešte aj na 27,5" kolesách. Sú však aj firmy, ktoré horské bicykle s touto veľkosťou vyrábajú len na 29" kolesách.

Veľkosť bicykla pre výšku postavy 176-185cm.

V tomto rozsahu výšky postavy sa nachádza drvivá časť pánov. Vhodnou veľkosťou bicykla je L, v prípade extra dlhých nôh je potrebné odskúšať aj XL. Hovoríme o veľkostiach 19 až 20 palcov, výnimočne 21". V centimetroch je to od 48cm po 52cm. Pri horských bicykloch tu kráľujú výlučne 29" bicykle.

Veľkosť bicykla pre výšku postavy 186-195cm.

Pre takýchto chlapov je vhodná veľkosť XL, pri hornej hranici až XXL. V palcoch to máme od 21" až po 23". Mnohú značky končia pri veľkosti XL, dlháni niekedy majú výber zúžený. Z nami ponúkaných značiek vyrába veľkosť XXL firmy Cube a Merida.

Informácia

Ako vypočítať veľkosť bicykla podľa dĺžky nôh?

Okrem výšky postavy má na výber vhodnej veľkosti rámu vplyv aj dĺžka nôh, obzvlášť ak sa nachádzate na rozmedzí dvoch veľkostí. 
Vhodnú výšku rámu pre horský bicykel je vtedy možné vypočítať podľa nasledovného postupu: Postavíme sa v miernom rozkroku k stene, do rozkroku úplne hore si vopcháme nejaký predmet, napr. knihu a zmeriame túto vzdialenosť, vynásobíme ju číslom 0,56, vtedy dostaneme veľkosť rámu v centimetroch (delením 2,54 získate veľkosť v palcoch). Tento výpočet zohľadňuje stavbu tela - pomer dĺžky nôh a trupu, keďže ľudia s rovnakou výškou môžu mať rôzne dlhé nohy.

Príklad: Mám výšku 185 cm, čiže medzi L/19" a XL/21". Zmeral som si dĺžku nôh, tá vyšla 88cm. Po prepočte sa dostávame na veľkosť rámu 49cm, teda 19,4" - vhodnejšia bude veľkosť L/19".

Postupný prechod väčšiny značiek na používanie veľkostnej škály od XS po XXL má svoje opodstatnenie vo fakte, že geometrie rámov sa rokmi vyvinuli tak, že dĺžka sedlovej trubky už nie je často jediný relevantný údaj. Nástup slopingových rámov (prudko padajúca horná rámová trubka smerom k sedlu) smeroval k zanechaniu pôvodného označovania veľkostí.  A pri enduro a trailových bicykloch sa často určuje veľkosť rámu jeho dĺžkou - teda vzdialenosťou riadítok a sela, pričom sa jednotlivé veľkosti v dĺžke sedlovej trubky líšia len málo. 

Vzťah veľkosti bicyklov medzi horským, krosovým a cestným bicyklom.

Ako sme už písali vyššie, pri označovaní veľkostí pomocou písmen S, M, L by mala sedieť na danú výšku jedna veľkosť pri akomkoľvek type bicykla. Ak jazdíte horský bicykel veľkosti L/19"/48cm, tak krosový bicykel by mal byť vhodný s veľkosťou L/20"/51cm a cestný s veľkosťou L/55cm. Geometria rámov týchto druhov bicyklov je totiž rozdielna. Pre krosový/trekingový bicykel pripočítame cca 3cm, teda zhruba jeden palec. Pre cestný bicykel pripočítame opäť 3 až 4 cm. Vidíme teda, že veľkosť L znamená pre každý druh bicykla inú geometriu a teda aj inú dĺžku sedlovej trubky. 

Veľkosti kolies bicyklov.

Ďalší rozmer, s ktorým sa u bicyklov často stretávame, je priemer kolesa. Bežne sa môžeme stretnúť s týmito rozmermi:

10", 12", 16", 18", 20", 24", 26" - detské bicykle
26", 27,5", 29" - horské bicykle MTB
28" - krosové, touringové a cestné bicykle

Výber veľkosti detského bicykla

Pri detských bicykloch platia vo všeobecnosti tieto pravidlá veľkosti kolies a veku dieťaťa:
Veľkosť kolies 12" - pre deti vo veku 2-4 roky
Veľkosť kolies 14" - pre deti vo veku 3-5 rokov
Veľkosť kolies 16" - pre deti vo veku 4-6 rokov
Veľkosť kolies 18" - pre deti vo veku 5-7 rokov
Veľkosť kolies 20" - pre deti vo veku 6-8 rokov
Veľkosť kolies 24" - pre deti vo veku 7-9 rokov
Veľkosť kolies 26" - pre deti vo veku 9-12 rokov

Alebo sa môžete riadiť výškou dieťaťa, vtedy platia nasledujúce veľkosti bicykla vzhľadom na výšku dieťaťa. Vždy je samozrejme dôležitá aj fyzická dispozícia dieťaťa.

Výška postavy dieťaťa Veľkosť bicykla
< 100 cm 12"
100-115cm 14"
110-125cm 16"
115-130cm 18"
120-135cm 20"
130-150cm

24"

 

Informácia

Dieťa rastie, môžem kúpiť väčší rám ako odporúčaný?

Pri malých deťoch, ktoré sa učia bicyklovať, resp. nemajú ešte dostatočnú sebaistotu na bicykli, toto neodporúčame. Môžete dieťaťu znechutiť bicyklovanie. Iná situácia je pri junioroch a tínejdžeroch. Ak je dieťa šikovné, pri výške napr. 160cm by mu bol najlepší bicykel s veľkosťou 16 palcov, teda S. V takomto prípade môžete s pokojným svedomím kúpiť väčší rám, a to M, teda 18". Dieťa zo začiatku bude musieť mať síce nízko sedlo, ale za rok dorastie.

 K orientáci sa pri výbere veľkosti detského bicykla Vám môže pomôcť toto video:

AK MÁTE VYBRANÝ PRÍSLUŠNÝ TYP BICYKLA A VEĽKOSŤ, JE POTREBNÉ SA ROZHODNÚŤ PRE VARIANT RÁMU.

Rámy sa všeobecne rozdeľujú na dva typy:

- pánsky
- dámsky

Muži preferujú tzv. pánsky variant rámu, ale ženy nie vždy volia dámsky variant rámu. Hlavne športovo založené ženy často volia pánsky variant rámu vzhľadom k jeho pevnejšej konštrukcii. Dnes však existujú už športové bicykle určené priamo pre ženy. Ich geometria rešpektuje ženskú postavu, čiže bicykla sú trocha kratšie, keďže rovnako vysoká žena má v porovnaní s chlapom zvyčajne dlhšie nohy, ale kratší trup. Na pánskom bicykli by bola veľmi natiahnutá.

Správny posed na bicykli

Správny posed je na bicykli veličina číslo jedna. Jeho správne nastavenie vám umožní vyvarovať sa mnohých nepríjemností, od posmešných pohľadov, až po zničený chrbát a neefektívne šliapanie. Skrátka, zásluhou zlého posedu budete vypadať na bicykli ako naprostý amatér, pôjdete pomalšie a skôr sa unavíte. Nebude vám nič platné, že máte bicykel, na ktorý iní neušetria za celý svoj život.
Neberme do úvahy stroje zjazdárov, freestylistov, krasojazdcov a podobných odrôd cyklistiky, kde sa predsa len sedí na bicykli inak, v závislosti na technických kúskoch a bezpečnosti a kde sa nepotrebujete rútiť do kopca pätnástkou a po rovine štyridsiatkou. Ste predsa klasický biker na klasickom horskom bicykli, ktorý sa nechce po lese len prevážať, ale doslova po ňom lietať a potom sa kamarátom smiať, ako sú pomalí.

Sedlo bicykla nastaviť vodorovne

Prvotné nastavenie sedla má byť vodorovne. Ani špičkou dole, ani hore. Následne po odskúšaní a niekoľkých jazdách sa dá "laborovať" s miernym náklonom sedla špička dole, v závislosti od Vašich pocitov pri jazde. Pokiaľ ho budete mať "do kopca" (špičkou hore), tak si vaše cenné pohlavné orgány užijú, zadok bude kĺzať dozadu a budete mať snahu sa neustále rukami priťahovať dopredu. V opačnom prípade so sedlom "z kopca" (špičkou dole) sa zase budete neustále rukami odťahovať. V oboch prípadoch vás môžu začať bolieť ruky a brušné svaly a vy nemusíte chápať prečo. Aj napriek tomu je potrebné povedať, že keď nie sedlo celkom vodorovne, tak skôr mierne (ale naozaj mierne a nepoznateľne) sklonené dopredu. Aj tak si ho niektorí pretekári montujú. Predovšetkým však s ohľadom na typ, mäkkosť a profil sedla.

Ako vysoko nastaviť sedlo bicykla?


Toto je zásadná veličina. Nie sme vedci, ale kedysi vedci zisťovali, aká má byť správna poloha a výška sedla, aby všetky svaly na nohách pracovali čo najefektívnejšie na plný plyn. Zobrali si na pomoc niekoľko jazdcov, na nohy im nalepili snímacie elektródy, ktoré presne zaznamenávali pohyb a efektivitu jednotlivých svalov na nohách. Potom presne určili, v akej správnej polohe má sedlo voči pedálom byť. Vy sa určite nenecháte laboratórne skúmať, ale už dlho existuje pravidlo, podľa ktorého nastavíme výšku sedla čo najlepšie ako na horskom, tak aj na cestnom bicykli.
Sadneme si na bicykel a jednu z kľúk dáme rovnobežne so sedlovou trubkou (to je tá, v ktorej je zasunuté sedlo). Položíme nohu (v topánke) na pedál pätou. Noha pod kolenom sa nám musí pri pohybe dozadu mierne prepínať. Asi tak 6 cm. Nesmie byť celkom natiahnutá ani viacej skrčená. Pokiaľ budete mať nohu celkom natiahnutú, budete mať sedlo príliš vysoko a môžete na bicykli pri jazde tzv. presýpať. Teda zadok sa vám bude presúvať zo strany na stranu.
Pre správne nastavenie výšky sedla predpokladáme, že máte bicykel správnej výšky (veľkosti). Pri horskom bicykli dnes neexistuje zásadné pravidlo, ako vysoký má bicykel byť. Je to spôsobené mnohými variantmi stavieb rámov. Už dávno sa bicykle nevyrábajú len s klasickým trojuholníkom hlavných rámových trubiek. Sú bicykle sloopingové (horná rámová trubka je sklonená dozadu), rôzne odpružené a pod. Veľkosť bicyklov taktiež mnoho výrobcov meria odlišne. Kedysi sa meralo spravidla od stredovej osy po os hornej rámovej trubky (horná trubka rámu od sedla k riaditkám). Dnes niektorí uvádzajú rozmer od stredovej osy po horný okraj sedlovej trubky rámu, ktorá môže pod sedlom značne presahovať hornú rámovú trubku. V zásade môžeme doporučiť, a to tiež z estetického hľadiska, že sedlovka by mala byť vysunutá z rámu aspoň 10 cm, ale skôr viac. Súčasne preferujeme bicykel čo najmenší s ohľadom na tuhosť rámu. Menšie bicykle taktiež vypadajú lepšie. Pokiaľ budete mať bicykel menší, riaditká budete mať nižšie ako sedlo (alebo aspoň vo výške sedla), čo je správne.
Ak ste veľmi vysoký a nemôžete zohnať veľký bicykel, nemáte inú možnosť, než sedlovku vytiahnúť do správnej výšky hodne vysoko, prípadne si zakúpiť dlhšiu. Premýšľajte ale, či na vás nie je bicykel súčasne príliš krátky. Dajte pozor na limit maximálneho vytiahnutia, ktorý býva na sedlovkách označený. Ak ho prekročíte, môžete poškodiť rám v mieste upnutia sedlovky sedlovou skrutkou v ráme, čo sa často deje, zvlášť u hliníkových rámov. Správne má byť sedlovka zasunutá minimálne tak, aby jej spodný okraj bol aspoň trochu pod dolným okrajom hornej rámovej trubky. Ak ste aj napriek tomu nútený vytiahnúť sedlovku až po limit, je na zváženie, či bicykel nie je na vás príliš malý a tým aj súčasne krátky. Nie vždy sa dá dohnať príliš krátky rám dlhším predstavcom, ktorý prichytáva riaditká k rámu. Vytiahnutie sedlovky vzhľadom k vašej postave si v obchode vyskúšajte.
Zabudnite teda na rôzne chytré poučky. Jedna z nich napríklad radí, že si máte stúpnuť obkročmo nad bicykel a medzi rozkrokom a hornou rámovou trubkou má byť určitá vzdialenosť. To je tvrdenie dosť nepresné a práve s ohľadom na rôzne stavby rámu často nezmyselné.

Poloha chodidla na pedáli


Sedlo už máme správne vysoko a tak sa pozrieme, ako sú umiestnené vaše chodidlá.
Pretože väčšina z vás už používa nášľapné pedále, tak je potrebné začať u zarážok (kufrov), ktoré sa prichytávajú na topánky. Namontujeme ich a dobre pritiahneme. Pokiaľ skrutky pritiahneme zľahka a zarážka sa vám na topánke bude hýbať, môže sa vám stať, že nohu z pedálu už nevycvaknete a budete tak nútený spať, jesť a chodiť do kina s pedálom na nohe. Nohu musíte mať na pedáli absolútne rovno, rovnobežne s kľukou. Inak budete šliapať napr. s kolenami od seba. Alebo budete vypadať ako kačica. Neberme do úvahy skutočnosť, že otieraním o kľuku si zmažete nápis na vašich drahocenných kľukách. Kĺb palca na chodidle má byť nad osou pedálu. Ani pred ňou, ani za ňou.

Posúvame sedlo
Teraz si musíme skontrolovať, či máme v správnej polohe sedlo (vodorovný posun) o ohľadom na pedále. Kľuku otočíme do vodorovnej polohy a nohu zacvakneme do pedálu. Vezmeme špagátik so závažím a ten priložíme na špičku kolena. Dole nám musí prechádzať špagátik stredom osy pedálu.

A čo riaditká bicykla?


Tak tu to už môže byť trochu individuálne a môžeme sa riadiť svojimi pocitmi. Aj napriek tomu je veľmi dôležitá správna poloha brzdových pák. Zistíme ju tak, že si na bicykel sadneme, ruky položíme na riaditká a natiahneme prsty rovnobežne s rukou. Brzdové páky by sa nám mali ľahko opierať o spodnú časť prstov. Pri takto nastavených brzdových pákach nebudeme musieť ruky pri brzdení na riaditkách zbytočne pretáčať. Správna vzdialenosť a výška riaditiek voči sedlu je trochu kompromisom a môžete sa riadiť podľa toho, ako sa vám na bicykli dobre sedí. Pretekár je viac natiahnutý a sklonený (jazdí predsa rýchlo), s ohľadom na aerodynamiku. Jazda na horskom bicykli nie sú totiž len šialené zjazdy a prudké výjazdy. Býva to i ťažká a rýchla práca po rovinách za chrbtami kamarátov, kedy budete lapať každý kúsok závetria a váš chrbát sa hrbí pred nepríjemným vetrom. Pokiaľ máte bruško, ktoré vás obmedzuje, dáte si riaditká ešte bližšie a vyššie. Aj napriek tomu sa snažte, aby ste nevypadali na bicykli narovnaný ako za kuchynským stolom alebo príliš natiahnutý a ostatní mali dojem, že vám riaditká chcú utiecť dopredu. Keď si nastavíte správny posed podľa nášho návodu, určite budete spokojný. Budete si možno musieť zo začiatku na nový posed zvyknúť, pretože ste do tejto chvíle sedeli na bicykli zle, ale za krátko zistíte, ktorý posed je lepší. Nie je to vlastne náš návod, ale skúsenosti celej generácie cyklistov, ktoré rozhodne platia aj dnes pre horské bicykle. Je totiž jedno, či idete na cestnom, dráhovom, cyklokrosovom alebo horskom bicykli. Vždy musíte šliapať správne a vaše svaly musia byť v optimálnej polohe. Iba tak podajú ten najlepší výkon a unavia sa neskôr, ako pri nesprávnom posede. Posed ale nie sú iba nohy v pedáloch. Je to celé telo, ktoré si musí na bicykli doslova užívať. Musí sa tešiť na to, až ho na bicykel posadíte. Ak ho posadíte nesprávne, ďaleko vás nedovezie.

Na záver niekoľko našich malých rád
Nastavte si doma posed podľa nášho návodu, dajte si do vrecka potrebné náradie a choďte sa previesť okolo baráku. Vyskúšajte, ako sa vám ide a posed priebežne dolaďte. Než predáte svoj starý bicykel, na ktorom sa vám dobre sedí (samozrejme správne sedí), zmerajte si na ňom základné vzdialenosti. Výšku sedla od stredovej osy a vzdialenosť špičky sedla od riaditiek. Rozhodne nemerajte výšku sedla od zeme, pretože takmer každý bicykel má stred od zeme umiestnený v inej vzdialenosti. Záleží to na geometrii rámu. Na novom bicykli budete sedieť rovnako dobre a ušetríte si prácu s nastavovaním rovnakého posedu na novom bicykli. Dajte si na nový bicykel svoje sedlo zo starého bicykla, na ktorom ste niekoľko rokov sedeli. Prečo presvedčovať zadok, že to nové sedlo je lepšie a že si musí zvyknúť na iné, o ktorom nie ste presvedčený, že bude lepšie. Aj váš zadok si dosť pamätá. Pri nastavovaní zarážok na topánkach myslite na to, že už pri prvom utiahnutí sa vám do topánky vytlačia drážky zo zúbkov na spodnej strane zarážok a zarážky budú pri ich prestavení chcieť skĺznuť späť do prvej polohy. Keď už hýbete so sedlom hore a dole, namažte si sedlovku v dĺžke, ktorá je zasunutá v ráme, vazelínou. Za dva roky sa rozhodnete ju vytiahnuť a môžete byť prekvapený, že vám do rámu "zarastie" tak, že vám nič nepomôže ju vytiahnuť. Mažte ju v priebehu roku, zvlášť vtedy, pokiaľ jazdíte v zime. Správny posed nie je pre vaše svaly všetko. Ešte musíte dobre šliapať. Na bicykli sa sedí kľudne a snažíme sa, aby bicykel poháňali len nohy a nie pohyb celého tela. Chodidlo na pedáli musí byť v každej polohe otočenia kľúk mierne sklonené dopredu. Neprešľapávame teda na päty dole, ani nešliapeme príliš špičkami. Pokiaľ budeme mať správny posed a nie ste drevo, chodidlá sa vám sami budú otáčať v správnej polohe. Pre nácvik správneho šliapania je vhodné použiť cyklistické valce, ktoré nekladú pri jazde takmer žiadny odpor. Používajú sa predovšetkým pre rozjazdenie (zahriatie organizmu) pred závodom, ale aj pre nacvičovanie krúživého pohybu nôh a pre zrýchlenie frekvencie šliapania (na ľahší prevod). Všimnite si, že niektorí šliapu na bicykli akoby do štvorca. Krúživý pohyb nôh možno nacvičiť aj na iných trenažéroch s vypnutím záťaže. Všetko samozrejme na svojom bicykli so správne nastaveným posedom. Myslite na to, že pokiaľ sedíte na bicykli zle, správne šliapať sa nikdy nenaučíte. Riaditká musia byť dostatočne široké. Nie moc úzke, aby sme nemali ruky moc pri sebe, stláčali by sme si hrudník a zle dýchali. Ani nie moc široké, aby sa nám s nimi dobre manévrovalo, napríklad medzi stromami. V zásade trochu širšie ako naše ramená. Pokiaľ máte doma malú ratolesť, u ktorej predpokladáte, že bude športovať a teda aj jazdiť na bicykli, dbajte na to, aby už od útleho veku na bicykli sedela správne a nenachytala zlé návyky.

Profi nastavenie posedu na bicykli

Dnes existuje viacero možností nastavenia posedu pomocou sofistikovaného meriania. Ak jazdíte výkonnostne, zúčastňujete sa pravidelne pretekov, môže mať takéto nastavenie pre Vás veľký zmysel, kedy môže posunúť Váš výkon o kúsoček dopredu. Ak jazdíte pre radosť, tak je táto investícia v desiatkach, niekedy aj v stovkách Eur už na zamyslenie.

Ďalej uvádzame grafické znázornenie výberu veľkosti bicykla:

Tabuľka s výberom veľkosti bicykla

Potrebujete poradiť?

Neváhajte nás kontaktovať

Heureka-recenzie zákazníkov

Anketa

Ako nakupujete bicykle?

Prihlásenie

Zabudnuté heslo

Nastavenie súkromia
Cookies používame na zlepšenie vašej návštevy tejto webovej stránky, analýzu jej výkonnosti a zhromažďovanie údajov o jej používaní. Na tento účel môžeme použiť nástroje a služby tretích strán a zhromaždené údaje sa môžu preniesť k partnerom v EÚ, USA alebo iných krajinách. Kliknutím na „Prijať všetky cookies“ vyjadrujete svoj súhlas s týmto spracovaním. Nižšie môžete nájsť podrobné informácie alebo upraviť svoje preferencie.

Zásady ochrany osobných údajov

Ukázať podrobnosti
Táto stránka je chránená programom reCAPTCHA a spoločnosťou Google. Platia Pravidlá ochrany osobných údajov a Zmluvné podmienky.

Prihlásenie

Zabudnuté heslo

Produkt bol vložený do košíku
Pokračovať v nákupe Objednať