Menu

Pohon Avinox od DJI - nová šťuka v rybníku?

Pridané 14.11.2025 19:02:25 Počet zobrazení 12

Kľudné vody svetových rybníkov rozčerila novinka na poli pohonov pre elektrobicykle - Avinox od čínskeho DJI.

Pohon Avinox od DJI - nová šťuka v rybníku?

DJI je známy ako svetová jednotka vo výrobe dronov nielen pre spotrebiteľské využitie, ale tiež pre profesionálne a priemyselné využitie. Bola založená v roku 2006 v meste Shenzhen. Vyrába aj akčné kamery a stabilizátory kamier (gimbaly). O jej kvalite hovorí za všetko fakt, že ovláda okolo 70% trhu s dronmi. Kamery asi tiež stoja za niečo, keďže si každým rokom ukrajuje z koláča svetovej jednotky GoPro stále viac a viac. Aj môj kamarát si vybral už druhú kameru od DJI na úkor GoPro, funkčne aj úžitkovými vlastnosťami mu viac vyhovuje...

Skúsenosti e elektromotormi, elektronikou a softvérom má teda DJI viac než dosť. A tak v roku 2024 na výstave Eurobike predstavil pohon pre elektrobicykle Avinox. A rovno mieri do prémiovej kategórie, konkurovať che Boschu, či Shimanu. Keďže pokusov s presadením nových značiek pohonov, ktoré nakoniec nevyšli, bolo už dosť - spomeniem Continental, Sachs, ZF, Sram atď., DJI však nenechal nič na náhodu a zároveň vytvoril aj značku ebajkov Amflow, aby mohol hneď demonštrovať svoj pohon naživo. Investície sa zdá sa nakoniec vyplatili, pre rok 2026 predstavilo svoje ebajky už viacero značiek, u nás najznámejší je Crussis, ešte pred ním to boli španielske značky Megamo a Unno, kanadský Forbidden, Commencal z Andorry. V týchto dňoch ohlásli svoje novinky aj český Apache, nemecký Steppenwolf, či poľský Kross. 

Dychberúce čísla

Na rozdiel od iných výrobcov DJI uviedol na trh jeden motor, 2 batérie a iba jeden displej s dotykovým ovládaním integrovaný do hornej rámovej trubky, plus bezdrôtový Bluetooth ovládač. Výber pre výrobcov ebajkov je teda jednoduchý.

Pohon AAavinox pre elektrobicykle

Pri predstavení Avinox ohúril svojimi číslami výkonu a krútiaceho momentu. Krútiaci moment bol 105Nm pri maximálnom výkone 850W. V špeciálnom režime Boost sa dal dosiahnuť výkon až 1000W spolu s až 120Nm krútiaceho momentu. Aktualizáciou systému v roku 2025 sa odomkol 1000W výkon pre režimy Auto, Trail a Turbo. Na začiatok som mal spomenúť, že stupne dopomoci sú celkom štyri: Eco, trail, Auto a Turbo a spomínaný špeciálny Boost mód, ktorý sa dá nastaviť až na 30 sekúnd.
Na druhej strane testy Avinoxu v zahrančných mídiách ukazujú o niečo väčší apetít pohonu. Dalo sa to však čakať, väčší výkon rovná sa aj väčšia spotreba energie. Bosch taktiež po update svojej 5. generácie pohonu Performance CX upozorňuje, že spotreba bude vyššia.

Avinox batérie

Ďašími prednosťami Avinoxu je jeho kompaktnosť, objemovo malý motor s hmotnosťou 2,52kg a batérie s kapacitou 600Wh (2,87kg) a 800Wh (3,74kg) sú tiež ľahké. Výrobca udáva maximálny  pokles ich kapacít na 80% po 500 nabíjacích cykloch. Samozrejmosťou je ochrana proti prachu a vlhkosti štandardu IP65.
DJI ponúka okrem bežnej 4A nabíjačky aj extra rýchlu 12A nabíjačku s nabíjacím výkonom až 508W, ktorá dokáže nabiť batériu z nuly na 75% za približne 1,5 hodiny. Takéto rýchle nabíjanie určite bude mať negatívny vplyv na životnosť batérie. 

motor Avinox

DJI sa chváli inovatívnym zložením planétovej prevodovky, ktoré pomáha šetriť miesto a aj tak dosahuje vysoký prevodový pomer. Navyše ozubenie prevodovky je zo špeciálneho polymérového materiálu, ktorý je ľahký, pevný, odolný voči opotrebovaniu a hlavne menej hlučný pri vysokorýchlostnom chode prevodovky.

Ovládacie prvky

Ako som spomínal, DJI ponúka jediný displej a jediný ovládač. Cez displej sa však dá toho nastaviť veľa aj bez potreby pripojenia mobilu, aj prispôsobovať jednotlivé stupne dopomoci.

Avinox - displej Displej je skutočne veľmi prepracovaný a dobre ovládateľný dotykom.

Do displeja sa dá inštalovať SIM karta, pomocou ktorej viete sledovať ebajk na diaľku, prípadne inštalovať aktualizácie aj bez pripojenia mobilnej aplikáacie. ďalej displej ponúka možnosť pripojenia svetla, ktoré Avinox predstavil len pred pár týždňami.

Avinox displej a ovládač

Kokpit jazdca je dizajnovo čistý.

Režimy asistencie

Výrobca predpripravil štyri stupne asistencie plus piaty špeciálny Boost mód. Motor disponuje pokročilými senzormi, ktoré v reálnom čase dokážu vyhodnocovať jazdnú situáciu a plynule reagovať v rámci zvoleného stupňa asistencie. Ich parametre ako krútiaci moment, úroveň asistencie, či rozjazd si viete upraviť v aplikácii pre každý režim okrem Boostu.

Avinox režim Eco

Režim Eco

Cieľom je čo najdlhší dojazd, čomu je prispôsobená úroveň asistencie. Zrýchľovanie je pozvoľné, určené na rovinatý terén.

Avinox režim Auto

Režim Auto

Asistencia je plynulá, systém vyhodnocuje podmienky pri jazde a automaticky reguluje dopomoc.

Avinox režim Trail

Režim Trail

Je určený pre náročnejší terén, asistencia je silnejšia, ideálna kombinácia výkonu a kontroly.

Avinox režim Turbo

Režim Turbo

Pre najnáročnejší terén. Maximálna asistencia, okamžitý prísun výkonu a krútiaceho momentu.

Avinox režim Boost

Režim Boost

Prináša extrémny krútiaci moment až 120Nm pre zdolanie krátkych, veľmi náročných stúpaní.

Technologická špička

Avinox ponúka viaceré inteligentné funkcie, ktoré však nie sú nejakou prevratnou novinkou, napríklad Bosch ich v istej podobe má tiež v repertoári.

Hill Start - na rozjazd v kopci, kedy Avinox dodá dodatočný výkon pre plynulý rozjazd.

Walk Mode - klasická pomoc pri tlačení bicykla do strmého kopca. Možné spustiť podržaním tlačítka so šípkou dole v akomkoľvek režime.

Auto Hold - pri tlačení bicykla do kopca ho Avinox zabrzdí, keď ho prestanete tlačiť, aby zabránil jeho posúvaniu sa dole.

Stacionárne radenie - Avinox v spolupráci s elektrickým radením Sram Transmission sám podradí rýchlosť aj keď bicykel stojí, keď zastavíte na ťažkom prevode.

 ⚙️ Technické parametre pohonu Avinox

Maximálny výkon: až 1000 W (v Boost režime)

Nominálny výkon: 250 W (v súlade s EÚ normami)

Krútiaci moment: až 105 Nm

Hmotnosť motora: približne 2,5 kg

Batéria: 600 Wh alebo 800 Wh (systém s rýchlonabíjaním 0–75 % za cca 1,5 h)

Displej: 2-palcový AMOLED dotykový panel s integrovaným Bluetooth a Wi-Fi

Aplikácia: Avinox Ride App – možnosť sledovať výkon, konfiguráciu režimov a záznam jázd

Avinox v mini teste

Mal som možnosť krátkej jazdy s ebajkom Steppenwolf Tundra 10, ktorý je horúcou novinkou roka 2026. Môžem len potvrdiť to, čo už bolo napísané v mnohých recenziách tohoto pohonu.

Steppenwolf Tundra 10 

Sila a výkon. To sú slová, ktoré najviac charakterizujú tento pohon. Až som mal pocit, že je tej sily zbytočne veľa. Jej dávkovateľnosť je však dobre predvídateľná a pocit z jazdy plynulý. Motor krásne ťahá už od nízkych otáčok, a to majú ebajkeri radi.
Jazdcov, ktorí dokážu dostať tento pohon na hranu, bude len pár percent. Boost mód bol nastavený na 20 sekúnd, s ním sa dá vyjsť všetko, samozrejme ak sa udržíte na bicykli. Boost je určený na krátky, strmý a technicky náročný úsek. Bajkeri si budú môcť skúšať svoju techniku jazdy, ak výjazd nezvládnu, určite to nebude chýbajúcim výkonom.

Steppenwolf Tundra 10

Motor je skutočne veľmi tichý. Niečo na tej konštrukcii prevodovky bude pravda. Ďalším ohurujúcim parametrom je hmotnosť tohoto ebajku, okolo 21,4kg s pedálmi. Na pohone DJI sa  teda dá postaviť ebajk, ktorý je ľahký a aj vyzerá k svetu.
Hmotnosť má na svedomí aj konštrukcia rámu, z ktorého nejde len tak ľahko vybrať batériu ako na bežných ebajkoch. Rám tak je tuhý, keďže ho neoslabuje otvor v spodnej trubke. A ľahký, lebo v prípade že by sme chceli jednoduché vyberanie batérie, tak to navýši hmotnosť rámu až takmer o kiligram.
Pri vybraní batérie nie je síce nutné demontovať motor, ale je potrebné odobrať kryt motora a uvoľniť jednu skrutku zhora a ďalšiu zdola. Toto asi bežný užívateľ nechce robiť. Na iných značkách čo zatiaľ boli predstavené sa dá batéria vybrať jedine po demontáži motora. Aj toto môže byť pre mnoho potenciálnych zákazníkov červenou čiarou, cez ktorú nejdú a ebajk su nekúpia. 

Ujme sa?

DJI to má s Avinoxom rozbehnuté viac než dobre, avšak je to potrebné v budúcnosti potvrdiť nielen špičkovým produktom, ale aj popredajným servisom nielen pre koncových zákazníkov, ale aj pre obchodných partnerov - výrobcov bicyklov a predajcov. Taký Bosch má vybudovanú servisnú sieť v každej krajine - jedným takýmto miestom je aj naša predajňa, teda servis. Keď my riešime nejaký problém s pohonom Bosch, tak cez diagnostiku priamo zašleme servisnú správu priamo do servisného strediska Bosch. Odtiaľ mám do 24 hodín odpoveď, v prípade chybného dielu ho máme do 7-10 dní u seba. Majú aj podporu cez telefón, kedy vám zdvihne slovák Milan a ten vie výborne poradiť ako ďalej. Nehovoriac o pravidelných školeniach, na ktoré chodíme každý rok. Shimano je na tom podobne. Servisná sieť pre zákazníkov a aj pre predajcov je vybudovaná a plne funkčná.
K tomuto majú zatiaľ v DJI ďaleko. Keď som sa vypytoval značiek, ktoré nám núkali predobjednať si ebajky s Avinoxom na toto, tak odpovede boli neurčité - že záručné problémy zatiaľ budú riešiť oni a potom sa uvidí. Vraj čakajú na usmernenie zo strany DJI. Toto neznie veľmi povzbudivo.

Vývoj v elektropohonoch je extrémny a preto nemôžeme zabúdať ani na konkurenciu. Bosch v lete tohoto roku navýšil výkonové paramentre svojej v poradí už piatej generácie pohonu (to je 15 rokov skúseností, prvý pohon predstavil Bosch v roku 2011) na 100Nm a výkon zvýšil na 850W. Panasonic prišiel tejto jeseni s novým pohonom GXM, ktorý dosahuje 105Nm. Budúci rok sa očakáva, že  Shimano príde so svojím novým pohonom, ktorý nahradí doterajší EP801. Ten nejakú dieru do sveta neurobil a mnoho značiek postupne prešlo na Bosch.
Čo vzíde zo strany Yamahy, ktorá odkúpila divíziu elektropohonov nemeckého Brose, ukáže až čas. Najväčším zákazníkom Brose je Specialized, pre ktorý Brose vyrába pohony. Ten taktiež v roku 2025 predstavili motory s až 111Nm krútiaceho momentu. A na spadnutie je predstavenie nových modelov s o málo menším zdvihom, ale o približne 2kg nižšou hmotnosťou pri tých istých cenách.
Yamahe sa znižuje podiel na trhu. Zostáva jej najväčší odberateľ Giant, ktorý jej motory označuje ako SyncDrive. Na západných trhoch však Yamaha výrazne stráca pozície. Dosvedčuje to v podstate zrušenie Yamaha ebajkov pre rok 2026 v portfóliu značiek ako Haibike, Ghost, Lapierre. Podľa vyjadrenia zástupcov týchto značiek sa ebajky s Yamahou dajú predať len veľmi ťažko. Yamaha síce predstavila nový pohon na rok 2026 s váhou 2,6kg, 100Nm kruťáku a 800W maximálnym výkonom, zatiaľ však ohlásil ebajky na ňom postavené len nemecký Raymon. A to pri cene 6000€ má vážiť takmer 27kg...

Ďalším dielikom do skladačky je fakt, že zatiaľ sa chystajú vyrábať ebajky s Avinox pohonom len nazvime to menšie značky. V našich končinách je najznámejší Crussis. Koľko zákazníkov dá 6000 a viac Eur za Crussis ebajk? Alebo inú značku, ktorú takmer nepozná? Nechajme sa prekvapiť.
Z kuloárov však máme informáciu, že pre rok 2027 chystá na Avinoxe kolekciu ebajkov aj minimálne jedna veľká značka, ktorú však ešte teraz nemôžme menovať.

Istú úlohu môže zohrať aj nedôvera v čínsky produkt, aj keď to podľa mňa nebude tento prípad. DJI je etablovaná firma so špičkovými produktami síce v inom odvetví, ale prečo by tomu malo byť inak pri elektropohonoch.
V blízkej pamäti ešte máme pohony Bafang, ktoré pred pár rokmi tvorili gro predajov ebajkov v cenovo dostupnej kategórii. Teraz je Bafang nahradzovaný v lepšom prípade Panasonicom alebo inými málo známymi značkami ako Vinka, Motinova atď.. Doplatil na o niečo väčšiu poruchovosť, čo je však na jednej strane daň za nižšie ceny, na strane druhej šlo často o problémy batérií a nie pohonu Bafang, keďže mnohí výrobcovia v honbe za čo najnižšou cenou osadzovali batérie od rôznych výrobcov, stačilo že uviedli na nich LG alebo Samsung, pritom tieto firmy dodali len samotné články, a elektroniku BMS a  šasi batérie práve anonymní čínsky dodávatelia. Výhodou Bafangu je však stále pomerne jednoduchý servis a dostupnosť náhradných dielov.

Na trh prichádzajú aj ďalší výrobcovia, ako je napr. švajčiarsky Maxon so svojim pohonom Air S. Motor váži 2kg, dáva však o dosť menší krútiaci moment 90Nm a maximálny výkon 620W. Batérie sú v ponuke dve, 400 a 600Wh, plus range extender 250Wh. S menšou z batérií sa dá podľa jedného z výrobcov, značky Instinctiv, ktorý na jar plánujú dodať prvé kúsky, dostať na hmotnosť ebajku okolo 16,5kg. Cena však bude astronomická.
Známy nemecký automotiv výrobca Mahle je známy svojimi pohonmi v zadnom náboji, používa ich viacero značiek na gravel a road bajkoch, napríklad Merida. Pre rok 2026 taktiež ponúka nový motor M40 s váhou 2,5kg, 105Nm kruťákom, 850W maximálnym výkonom a dvomi batériami, väčšia má 800Wh kapacitu. Žiadna známa značka bicyklov však nebude ponúkať bicykle s týmto motorom, len menší lokálni hráči, ako taliansky Sants.

Rozšíreniu pohonu Avinox určite pomôže, ak výrobcovia predstavia aj ebajky s menšími zdvihmi, okolo 140mm. Zatiaľ sa všetko odohráva v enduro kategórii, teda okolo 160-170mm. Bežná klientela však kupuje skôr stroje okolo spomínaných 140 až 150mm zdvihu, keďže im to plne stačí. A aj cena by tým o niečo klesla. Zasa na druhej strane, potrebujú títo cyklisti až takýto výkonný motor?

Nakoniec moja predikcia: DJI získa miesto na trhu a postupne vybuduje servisnú sieť. Nahráva im aj fakt, že Yamaha, Brose a aj Shimano stagnujú, nedokážu zákazníkov upútať, nemajú žiadnu konkurenčnú výhodu a ani wow efekt.
Pre mnohé, hlavne menšie  značky je DJI zaujímavý tým, že pokiaľ v Boschi nie sú schopní sa dostať na lepšie ceny kvôli menšiemu objemu produkcie, tu toto nebude hrať rolu. Pre značky ktoré vyrábajú v Ázii je problém aj s logistikou pri Boschi, pohony musia voziť z Nemecka do Ázie a hotové ebajky zasa naspäť a to ich predražuje. Opäť môže byť pre ne Avinox riešením.
Veľké nemecké značky ako Cube, Focus nechá DJI chladným, ostanú verní Boschu. Taktiež si neviem predstaviť, žeby zákazníci Boschu, Specializedu a pod. húfne prechádzali na pohon Avinox, skôr to bude malé percento.

Takže DJI má našliapnuté na úspech, ale má pred sebou ešte veľa práce a potrebných investícií. Musí potvrdiť aj to, že dokáže vyrábať desaťtisíce až státisíce pohonov v rovnakej kvalite a zabezpečovať servisnú sieť a náhradné diely.

                                                                                                                                              napísal Peter 

Diskusia

(0 komentárov)

Potrebujete poradiť?

Neváhajte nás kontaktovať

Heureka-recenzie zákazníkov

Anketa

Ako nakupujete bicykle?

Prihlásenie

Zabudnuté heslo

Nastavenie súkromia
Cookies používame na zlepšenie vašej návštevy tejto webovej stránky, analýzu jej výkonnosti a zhromažďovanie údajov o jej používaní. Na tento účel môžeme použiť nástroje a služby tretích strán a zhromaždené údaje sa môžu preniesť k partnerom v EÚ, USA alebo iných krajinách. Kliknutím na „Prijať všetky cookies“ vyjadrujete svoj súhlas s týmto spracovaním. Nižšie môžete nájsť podrobné informácie alebo upraviť svoje preferencie.

Zásady ochrany osobných údajov

Ukázať podrobnosti
Táto stránka je chránená programom reCAPTCHA a spoločnosťou Google. Platia Pravidlá ochrany osobných údajov a Zmluvné podmienky.
Produkt bol vložený do košíku
Pokračovať v nákupe Nákupný košík