Menu

Cyklopočítač s GPS navigáciou - potrebujem ho?

Pridané 16.10.2025 16:01:43 Počet zobrazení 938

Čo mi priniesol prechod z klasického "analógového" cyklopočítača na GPS cyklopočítač s navigáciou? To zistíte v tomto texte. Alebo to môžete brať ako podrobný test GPS cyklopočítača Bryton Rider S810 E.

Cyklopočítač s GPS navigáciou - potrebujem ho?

Doteraz som roky používal klasický cyklopočítač, naposledy Sigmu BC 23.16 STS, ktorá už má v balení aj snímače tepu a kadencie. Plusom bol aj barometrický výškomer. Tak som mal prehľad nielen o dĺžke trasy, času jazdy a pod., ale aj o nastúpaných metroch a údajoch o tepe. Prejdené trasy bolo možné prenášať do telefónu cez  aplikáciu Sigma Link, bolo to však dosť nepraktické a preto som to po pár jazdách prestal robiť. Výhodou tohoto cyklopočítača bola jednoduchosť, pred jazdou som len vynuloval predošlú aktivitu a keď bolo potrebné tak som nastavil aktuálnu nadmorskú výšku. Batéria vydržala v cyklopočítači a aj v snímačoch tepu, rýchlosti a kadencie približne rok. Cyklopočítač som teda využíval len ako praktický záznamník údajov. V podstate by sa dalo povedať, že mi nič nechýbalo.

Doba však pokročila a začal som poškuľovať po modernejšom GPS cyklopočítači aj s navigáciou. Výber padol na Bryton Rider S810 - najnovšia generácia najvyššieho modelu v rodine tejto taiwanskej značky. Zariadenie disponuje 3,5 palcovým dotykovým displejom, 32GB úložiskom a štyrmi hardvérovým tlačítkami. Keďže som nemohol použiť senzory tepu, kadencie a rýchlosti zo Sigmy, ktoré majú vlastný prenos údajov nazývaný STS, kupoval som ich nanovo. Teda okrem snímača tepu, ten som mal doma od Magene. Výhodou týchto moderných snímačov je to, že sa dajú využiť aj na iné zariadenia ako hodinky a pod., ale aj do budúcnosti pri kúpe inej GPS navigácie. Ich spôsob komunikácie cez ANT+ a Bluetooth je totiž implementovaný v širokej škále zariadení a vyzerá to, že to ešte nejaký čas takto ostane, kým sa opäť nevymyslí niečo lepšie. Pripojenie snímačov cez ANT+ je oveľa úspornejšie. Niektoré lacnejšie zariadenia disponujú len možnosťou cez Bluetooth, toto si je potrebné pred kúpou hocakého zariadenia uvedomiť.

Cyklopočítač má v balení držiak na riadítka/predstavec s upínacími gumičkami, pútko, nabíjací kábel a aj redukciu na Garmin bajonet. Montáž je jednoduchá. Jeho štart trvá okolo 8 sekúnd a hneď môžete začať s ním pracovať. Načítanie satelitov netrvá dlhšie ako 30 sekúnd. Dokonca aj vo vnútri domu to načíta satelity do 1 minúty a bežne vidím ich počet je okolo 15. Samozrejme ak ho štartujete po dlhšej dobe, typicky niekoľko týždňov, tak mu to bude trvať dlhšie.
Po jeho prvom spustení si vyžiadal veľkú aktualizáciu, ktorá prebehla prostredníctvom pripojenej aplikácie Bryton  Active. Nastavenie prebieha cez  tú istú aplikáciu. Pozitívom je menu v slovenčine, čo často nemajú ani iné veľké značky. Niekoľko vecí je však nepreložených, tie sa zobrazia v slovinčine. To som referoval dovozcovi, takže uvidíme či pri ďalšej aktualizácii sa to opraví. Ale 99% menu je preložených správne.
Údajov potrebných na vyplnenie po prvom spustení je teda dosť, od osobných, cez nastavenie profilu bicykla (v mojom prípade horského, na výber je aj cestný, gravel, cyklokros, commuting a cyklotrenažér), výber údajov, ktoré chcem mať zobrazené na jednotlivých obrazovkách, ich rozloženie. To sa dá nastaviť pre každý profil bicykla zvlášť. Je možné nastaviť Live Track, kedy zariadenie pošle na zadaný mail zdieľanie aktuálnej polohy jazdca naživo. Trošku nelogicky je potrebné niektoré nastavenia pre daný profil robiť priamo v zariadení, cez aplikáciu takáto možnosť nie je. Jedná sa napríklad o nastavenie, či sa má pri vybočení z plánovanej trasy táto trasa presmerovať, pri akej minimálnej rýchlosti má zariadenie prestať zaznamenávať jazdu atď..

Aplikácia Bryton Active
Potrebných nastavení je skutočne dosť...
Aplikácia Bryton Active... ale o to lepší úžitok bude potom.

Nasleduje párovanie snímačov, to je rýchle a intuitívne. Vyskúšal som viacero značiek snímačov. Hrudný pás mám Magene H603, ten funguje bez problémov. Ako snímače rýchlosti/kadencie som odskúšal Magene S314, Cycplus S3 a Coospo BK467 (posledné dva kúpené cez Aliexpress). Prvé dva fungovali bez problémov, načitali sa a keď boli aktívne tak sa vyfarbili na zeleno a Bryton ukazoval aj stav ich batérie. Coospo však síce ukazoval rýchlosť, resp. kadenciu, avšak tváril sa akoby nebol pripojený - nezmenil sa na zelený a ani neukazoval stav batérie. 
Displej je dotykový, páči sa mi gesto potiahnutia zo spodu displeja nahor, ktorým sa dostanete na domovskú obrazovku. Presne ako na mojom mobile. Počas jedného výjazdu mi začalo pršať, tak som mal možnosť skúsiť ovládanie dotykom aj za mokra. Je prekvapivo veľmi dobré, ani som to nečakal.
Zariadenie sa ovláda pomocou dotykového displeja a štyroch tlačítok. Tlačítkami sa nedá pohybovaž v mape a ani v menu, tu sú ich funkcie:
Ľavé horné - Dlhým stiskom zapnutie/vypnutie prístroja, krátky stisk slúži na zamykanie displeja
ľavé dolné - Lap tlačítko - púšťa ďalší okruh
Pravé horné -štart + stop záznamu
Pravé dolné - prepínanie medzi stránkami s údajmi o aktuálnej jazde počas jazdy
Ku každému z profilov bicykla sa dá nastaviť až 6 obrazoviek, na ktoré si môžete zvoliť vlastné veličiny, ktoré chcete zobrazovať. Tie sa dajú editovať aj počas záznamu priamo na zariadení, ale aj pomocou aplikácie. Jednoduchým podržaním prsta na údaji ktorý chcete zmeniť a následne si vyberiete požadovanú veličinu.

Batéria

Výrobca udáva výdrž až 50 hodín a podľa mojich skúseností nie je ďaleko od pravdy. Zvyčajne sa za jednu hodinu jazdy spotrebuje okolo 2% batérie, takže to pasuje. Pri dvojhodinovom výjazde pri teplote 7-8°C mi spadla kapacita z 37% na 32%. Pripojený som mal tepák, senzor kadencie cez ANT+ a mobil cez Bluetooth. Ďalší výjazd pri plne nabitej batérii v trvaní cca 4 hodiny znamenal pokles batérie na 93% pri pripojenom okrem predošlých troch, aj štvrtom senzore - rýchlosti. Za mňa je výdrž batérie veľkým plusom Brytonu. Batéria sa samozrejme vybíja aj pri jeho nepoužívaní, keď je vypnutý,  vychádza mi to na 0,5 až 1% za deň.
Bryton umožňuje nastaviť úroveň maximálneho jasu aj v automatickom režime, čo sa môže hodiť, keď potrebujete šetriť batériu. Dokonca sa dá vypnúť podsvietenie displeja úplne, vtedy síce takmer nič nevidíte na displeji, ale cyklopočítač zaznamenáva trasu. Využiteľnosť tejto fičúri vidím v situácii, keď sa blíži koniec batérie, ale nechcete prísť o záznam jazdy.

Bryton úroveň jasuNastavenie maximálnej úrovne jasu. Práve táto voľba je nepreložená. Nájdete ju v Nastavenia-Displej-Jas.  

Bryton zapnut= podsvietenie displeja
 Opäť nepreložená položka menu. Tu sa vypína podsvietenie displeja. Nájdeto to v Nastavenia-Systém-Battery savings.

Bryton vypnuté   podsvietenie displeja
A takto vyzerá Bryton s vypnutým podsvietením. Z istého uhla pohľadu je niečo vidieť.

Sú to drobnosti, ale raz sa môžu perfektne hodiť.

Vyrážame

Na bajku nechávam aj starý cyklopočítač. Pre porovnanie. Uvidím, čo z toho bude. Prvá jazda je bez zapnutej navigácie, idem známou trasou. Pravým tlačítkom sa spúšťa zaznamenávanie trasy, ak na to zabudnete, tak zariadenie samo po niekoľkých metroch ponúkne možnosť, či chcete danú jazdu zaznamenať. Praktické. Toto pripomenutie je možné nastaviž na tri možnosti, vypnuté, pripomenúť raz a pripomínať opakovane., dokiaľ ho nezapnete. Na klasikom cyklopočítači je taktiež potrebné si vynulovať predošlú aktivitu, ak ste chceli samotné údaje za danú jazdu, avšak cyklopočítač automaticky zaznamenával sumárne údaje o celkových kilometroch, čase aj keď ste na to zabudli.
Počas jazdy nejakú zásadnú pridanú hodnotu voči môjmu pôvodnému kompjutru nevidím. Je tam samozrejme viac údajov na displeji, ktoré sa dajú jednoducho meniť stlačením pravého spodného tlačidla, alebo potiahnutím po displeji zľava doprava alebo naopak. Preferujem druhú možnosť. Aj to je výhoda dotykového displeja. 

Pri ďalšej jazde už využívam navigáciu. Trasa sa dá vytvoriť viacerými spôsobmi:
1. Priamo v cyklopočítači máte 2 možnosti, vždy je potrebné mať spárovaný mobil a prístup k internetu, keďže rozpoznávanie hlasu a vyhľadanie adries je založené na využívaní služieb Google.
1.1 hlasové ovládanie, cyklopočítač rozoznáva hlas, takže poviete svoj cieľ, on ponúkne výsledky a vy si zvolíte ten svoj cieľ. 
1.2 označíte na mape bod, ku ktorému chcete navigovať a cyklopočítač navrhne trasu

V oboch prípadoch zariadenie ukáže výškový profil trate, vypočíta vzdialenosť a prevýšenie.

Plánovanie trasy na Bryton Rider S810

2. pomocou aplikácie Bryton Active
- je to pohodlnejšie vďaka väčšej obrazovke. Pomocou vyhľadávania si zvolíte svoj cieľ, alebo si zvolíte bod na mape, kam chcete navigovať a typ bicykla - cestný, horský. Následne to hneď pošlete do zariadenia a môžete vyraziť.

Plánovanie trasy Bryton Active

Plánovanie trasy zadaním jednotlivých prejazdných bodov.

Plánovanie trasy Bryton Active

Plánovanie trasy vyhľadaním cieľa jazdy.

 3. pomocou importu trasy vo formáte gpx. Trasu si vytvoríte napr. na mapy.com, kde je výhodou podrobná turistická mapa s turistickým značením, čo značne uľahčuje orientáciu. Viete si trasu vytvoriť z bodov prejazdu, ktorými chcete prejsť, čo v aplikácii Active nie je možné. Ak si trasu vytvárate v smartfone, len si ju uložte a pri jej otvorení vám mobil priamo ponúkne možnosť ju otvoriť v Bryton Active aplikácii, odkiaľ ju pošlete do cyklopočítača.

Plánovanie trasy cez mapy.com

V mobilnej aplikácii mapy.com si naplánujete trasu, dáte exportovať do gpx, potom otvoriť a ponúkne vám aplikáciu Bryton Active.

Plánovanie trasy cez mapy.com

V aplikácii Bryton Active si ju môžete premenovať a uložiť.

Plánovanie trasy cez mapy.com

V bryton aplikácii ju nájdete v Moje trasy, odkiaľ ju pošlete do zariadenia.

Trasy sa dajú vyexportovať z mnohých  navigačných aplikácií, ako Strava, Komoot a pod., avšak napríklad pri Strave potrebujete mať zaplatenú Premium verziu. Vtedy je to veľmi jednoduché, len si vytvoríte trasu a tú hneď nájdete v aplikácii Bryton Active - sama sa tam uloží. 

Na mapách v zariadení aj v aplikácii chýbajú naše turistické značky, čo sťažuje orientáciu. Mapa je však podrobná a sú v nej v podstate všetky lesné a poľné cesty. Keď som ju testoval v okolí Spišskej Novej Vsi tak som bol prekvapený,  aké zarastené lesné cesty na nej sú. Preto je určite najpohodlnejšie si trasu v neznámom teréne vytvoriť napr. v mapy.com, kde turistické a cyklo trasy sú.

Ako vyzerajú mapy v zariadení a ako v aplikácii vidíte na nasledujúcich obrázkoch.

Mapa v zariadení Bryton S810
V zariadení je tmavozelenou označený les, svetlozelenou lúky, šedou zastavané plochy ale aj podľa všetkého poľnohospodársky využívané plochy, Žltou sú značené hlavné cesty, bielou vedľajšie, ale aj lesné a poľné cesty. Čierna čiara je železnica, modrá farba označuje klasicky potoky a vodné plochy.
Mapa v aplikácii Active...
Mapa v aplikácii je podstatne podrobnejšia vrátane názvov všetkých ciest, ale aj rôznych prevádzok. Bodov záujmu je tu oveľa viac ako v zariadení.

A teraz praktické postrehy z jázd. Navigácia funguje korektne, podľa očakvania. Bryton vás vopred informuje pred každou zmenou smeru zvukovým upozornením s odpočítavaním vzdialenosti k nemu a aj grafickým znázornením.
Keď zídete z naplánovnaj trasy, Bryton ju prepočíta. Vtedy Bryton modrou trasou naznačí pretrasovanie k pôvodnej trase vyznačenej fialovou farbou. Plusom je, že pretrasovanie funguje aj bez pripojeného smartfónu s aplikáciou.

Bryton navigovanie

Bryton upozorňuje na zmenu smeru graficky aj vzdiialenosťou k odbočke.

Bryton navigovanie

Pretrasovanie pri vybočení z prednastavenej trasy je modrou farbou.

Bryton navigovanie

Aj pokiaľ máte nastavenú práve obrazovku  s číselnými údajmi, pri zmene smeru sa jeden zmení na grafické upozornenie.

Porovnanie údajov z Brytonu s mojou starou Sigmou ukazuje isté odchýlky. Vzdialenosť som sprvu meral len pomocu GPS, senzor rýchlosti som nepoužíval. Vzdialenosť nameraná Brytonom je o cca 2-3% kratšia ako na Sigme. Ostatné údaje sú v podstate identické. Pri nastúpaných výškových metroch bol pri 25km jazde rozdiel 7 metrov, na Brytone bola nastúpaných 412 metrov a Sigma ukazovala 405 metrov. Keď mi došiel aj senzor rýchlosti, tak som ešte raz premeral obvod kolesa, ktorý je potrebné zadať pri pridávaní snímača  a rozdiel bol spôsobený vyššou zadanou hodnotou obvodu kolesa na Sigme. 

Drobnosťou, ktorá poteší a nie je samozrejmosťou u všetkých značiek je oživenie záznamu jazdy, ak sa vypne po prednastavenej nečinnosti. V zariadení si totiž viete nastaviť kvôli šetreniu batérie, za aký čas sa má vypnúť, ak sa nejazdí. Môžete to mať nastavené, aj aby sa Bryton nevypol. Ak však k takej situácii dôjde, dá sa pokračovať v pôvodnom zázname trasy.

Climb Challenge a ďalšie funkcie

Funkca Climb Challenge je vydarená a veľmi som si obľúbil. Na jednej z obrazoviek prináša prehľad o nasledujúcom stúpaní, kde je vyznačený profil stúpania, jeho prevýšenie a dĺžka. Farebnou grafikou sú znázornené prevýšenia: zelená do 3%, žltá do 6%, oranžová do 9%, červená do 12% a fialová nad 12%. Funguje nielen pri navigácii po zvolenej trase, ale Bryton sa snaží predvídať smer vašej jazdy a stúpanie zobrazuje na predpokladanej trase. Ak odbočíte inam ako predvídal, tak rýchlo prepočíta trasu a zobrazí aktuálne stúpanie. Funkcia sa dá aj vypnúť, alebo nastaviť len na stredné a veľké stúpania. Tak som si to nastavil aj ja, lebo to bolo príliš otravné pred každým kopčekom. Ale na väčšie stúpania je to super. 

Bryton Climb Challenge
Stúpanie začína o 260 metrov.
Bryton Climb Challenge... Má 3,5km a prevýšenie 296m. Bryton stúpania po trese
Stúpania ktoré ma čakajú po trase. Logicky to funguje jedine pri navigovaní po vopred vytvorenej trase. 

Každé, počas jazdy zobrazené stúpanie si viete v akomkoľvek momente prezrieť, koľko ostáva do jeho konca a koľko výškových metrov ešte zostáva zdolať. Plus aj prehľad jednotlivých úsekov stúpania.
Ak sa necháte navigovať po zvolenej trase, tak na ďalšej obrazovke vidíte prehľad všetkých stúpaní, ktoré vás ešte  čakajú. 

Bryton cez svoju aplikáciu Active ponúka dokonca možnosť úpravy jednotlivých stúpaní na vopred vytvorenej trase. Zmyslom je asi upraviť nepresnosti, resp. nastaviť stúpanie podľa svojich preferencií. Dá sa posunúť začiatok a koniec stúpania ale aj zadať nové stúpanie v prípade, že nie je zaznačené.

Ďalšou vychytávkou je funkcia Objaviť (Explore), ktorá vám navrhne 3 trasy z miesta kde práve ste. Zadáte požadovanú dĺžku trate a máte novú inšpiráciu na jazdenie. Dostanete sa k nej na zariadení cez Trasy - Objaviť.

Bryton sa dá nastaviť aj tak, že vás upozorní na prichádzajúci hovor, SMS, alebo správy cez rôzne chatovacie aplikácie. Stačí to povoliť v nastaveniach a umožniť mu prístup k daným aplikáciám. Šikovné, keďže počas jazdy vidíte, kto vás kontaktuje a podľa dôležitosti sa rozhodnete, či zastavíte alebo to počká.

Live Track je podarená služba na zdieľanie vašej aktuálnej polohy. V aplikácii môžete nastaviť viacero emailov, na ktoré sa okamžite po začatí nahrávania jazdy pošle email so sledovacím kódom a daní ľudia tak vidia, kde presne ste. Odporúčame na staviť možnosť 24 hodinového automatického predĺženia, aby po zastavení nahrávania bola vaša trasa a poloha ešte prístupná tých 24 hodín.
Zároveň máte počas jazdy jednorázovo zdieľať ručne vašu polohu cez chatovacie aplikácie, alebo mailom.

Skupinová jazda - Group Ride

Super funkcia na skoordinovanie skupiny jazdcov, kedy ich vidíte online na mape v reálnom čase. Vidíte či stoja, akou rýchlosťou idú a kde sú. Viete cez zariadenie chatovať s celou skupinou. 
Jazda sa dá vytvoriť jedine v aplikácii Active v záložke Skupinová jazda. kde nastavíte začiatok trvania (je možné vyraziť skôr aj neskôr), čas trvania a trasu - tá je povinná. Škoda že to nejde aj bez nastavenej trasy, niekedy si idete zajazdiť ani presne neviete kde. Následne kód trasy zašlete napr. cez WhatsApp, Messenger, SMS a pod. ostatným jazdcom aby sa mohli pripojiť. Každý z nich sa pridá cez aplikáciu a trasa sa zobrazí v zariadení v Trasy - Group Ride. 

Po štarte sa vytvorí ďalšia dátová stránka, kde vidíte graficky znázornených všetkých jazdcov s avatarmi vytvorenými z ich mena. Sú zoradení podľa poradia na trase a je pri nich ich rýchlosť a rozostupy. Lepšie na pochopenie to bude z fotiek.

Bryton skupinová jazdaKamarát Rado je predo mnou.

Bryton skupinová jazda... A to presne 132 metrov, ja idem 19,7 km/h a on 17,3km/h.

Bryton skupinová jazda
Cez GPS zariadenie sa dajú posielať všetkým pripojeným jazdcom prednastavené správy alebo poslať hlasom vygenerovanú správu. 

 

Môžete si medzi sebou posielať buď prednastavené správy, ktoré sa dajú vytvoriť aj vlastné, alebo použiť prevod hlasu na text. Ten však nefunguje vždy korektne, hlavne počas jazdy, je potrebné zastaviť. 
Skupinovú jazdu môžete mať nastavenú iba jednu. Celé to funguje len s pripojeným smarfónom s prístupom na internet. 
Za mňa je Skupinová jazda výborná myšlienka, na ktorej sa ešte dá popracovať. Hlavne možnosť použitia aj bez prednastavenej trasy a ďalej mať možnosť naraz mať v zariadení viacej skupinových jázd, alebo aj opakovaných výjazdov. Teším sa na budúce upgrejdy.

Cestný bicykel s powermetrom - a zábava sa začína.

Bryton som otestoval aj na cestnom bicykli s powermetrom a elektrickým radením Shimano Ultegra. Párovanie s radením aj watmetrom opäť prebehlo bez problémov. Na displeji si môžete nastaviť zobrazovanie zaradených prevodov, stav hlavnej batérie prehadzovača a prešmýkača, stav batérie radenia, alebo prevodový pomer. K dispozícii je aj 17 veličín týkajúcich sa výkonu, od okamžitého, cez 3 sekundový, 10 sekundový, priemerný a normalizovaný výkon, atď.. Zaujímavý je aj prepočet výkonu na jednotku hmotnosti, teda w/kg. Vtedy sa viete porovnať s inými jazdcami. 

Bryton zobrazenie powemetra

Okrem spomínaných 17 veličín výkonu si môžete zobraziť aj celkovú prácu alebo spotrebované kalórie.

Bryton zobrazenie prevodov

Zobrazenie kombinácie prevodv na elektrickom radení.

Priznám sa, že jazda s powermetrom pridáva oveľa viac zábavy. Táto hodnota je takým magnetom na oči, jej sledovaním jazda ubieha rýchlejšie. Jej hlavné využitie je však pri tréningoch, ale aj pokiaľ chcete zlepšovať svoju výkonnosť. Bryton vypočítava aj spotrebované kalórie a vykonanú prácu.
Keď si uvedomíte, že dvojhodinový priemerný výkon na úrovni 150W by stačil len na svietenie 150W žiarovkou po túto dobu. A toľko driny...

Vyhodnotenie údajov a aplikácie tretích strán

Aj keď športoví jazdci a amatérsky pretekári budú s najväčšou pravdepodobnosťou svoje tréningové jazdy vyhodnocovať v aplikáciách tretích strán, Bryton poskytuje aj analýzu každej jazdy prostredníctvom svojej aplikácie Bryton Active. Tá bude pre mnohých cyklistov úplne postačovať. Aktivita sa do nej automaticky nahrá po jej skončení - opäť za predpokladu, že máte Bryton spárovaný s mobilom. Raz sa mi stalo, že pri prenose mi aplikácia Bryton Active mobil vyhodil chybovú hlášku, že prenos aktivity bol neúspešný. Vtedy nie je nič stratené, pripojíte zariadenie k PC a z priečinka Activities si danú aktivitu s príponou .fit označenú príslušným dátumom nakopírujete do PC verzie aplikácie Bryton Active.
Mobilná aplikácia poskytuje celkom slušnú nálož všemožných dát, viď screeny dole. Nájdete tam okrem analýz výkonu, rýchlosti, kadencie, tepu a čase v jednotlivých tepových zónach, napr. aj počet preradení na prehadzovači a prešmýkači v prípade, že máte elektrické radenie. 

Bryton Rider S810 analýza jazdyZákladné údaje o jazde a aplikácii Bryton Active Bryton Rider S810 analýza jazdyAnalýza údajov v aplikácii Bryton Rider S810 analýza jazdyAplikácia vie aj pekné grafy.

Bryton dokáže spolupracovať z aplikáciami ako už spomínaná Strava, Komoot, Relive, Ride with GPS a TrainingPeaks, kde viete odoslať údaje o jazde na hĺbkové analýzy. Zariadenie to po nastavení na jeden klik bude posielať po jazde automaticky bez potreby niečo riešiť.

Bryton som odskúšal s napojením na Stravu. Strava je aplikácia na sledovanie, vyhodnocovanie a zdieľanie športových aktivít od behu, cez cyklistiku, turistiku až po plávanie, či padelboarding. Akonáhle synchronizujete zariadenie s mobilom, tak všetky údaje sa automaticky prenesú do Stravy. Tá okrem analýz jazdy poskytuje aj pre mňa dve zaujímavé prvky. Prvým je tzv. Heatmapa, kde podľa počtu jázd na danej trase vidíte, či nejaká cesta vôbec bude zjazdná pre bicykel. Každý cyklista ktorý prejde nejakou cestou s aplikáciou Strava zanechá digitálnu stopu a Strava to sumarizuje. Čím hrubšia modrá čiara na ceste, tým viac jazdcov po nej prešlo. Pre bajkerov to môže byť použiteľné v neznámom teréne, kedy neviete ktorou cestou sa vybrať a či tá cesta bude zjazdná. Samozrejme je potrebné mať nastavené v aplikácii strava aktivitu na horskú cyklistiku, aby to nedávalo Heatmapu pre turistiku.

Druhou zaujímavou fičúrou na Strave sú segmenty, teda úseky ciest, kde si môžete porovnať svoj čas s inými cyklistami. Strava eviduje verejné segmenzty, ktoré počas rokov už vznikli, a sú ich milióny segmentov. Môžete si však vytvoriť aj vlastné.  Pri jazde si môžete byť istý, že aj na trase ktorou ste prešli určite nejaké boli. Bryton automaticky ukladá všetky údaje o mieste a čase, čiže po odoslaní aktivity na Stravu sa vám vypočítajú vaše časy na segmentoch, cez ktoré ste prešli. Všetko sa dozviete až spätne, nie v reálnom čase. To platí pre bezplatnú verziu Stravy. Ak si zaplatíte verziu Premuim ( cca 11€ mesačne, ročne okolo 75€), tak si viete stiahnuť do Brytonu 50 pre vás zaujímavých segmentov, na ktoré vás pri ich prejazde Bryton upozorní. Viete si nastaviť v Strave či sa chcete porovnávať s najlepším časom, alebo s priateľmi na Strave a pod.. Akonáhle sa budete blížiť k začiatku segmentu, Bryton začne odpočítavanie do jeho začiatku. Počas jazdy po takomto segmente vás bude informovať o časovom rozdiele, či vediete alebo máte stratu na zvoleného súpera. Samozrejme informuje aj o konci segmentu. Ak prekonáte najlepší čas, získate tzv. KOM - King Of Mountain.

Bryton heatmapa od Stravy

Strava Heatmapa - čím hrubšia čiara, tým viac cyklistov po nej prešlo.

Bryton segmenty Strava
O 69 metrov sa chystám sa vyzvať Rudolfa na segmente dlhom 2,6km.

Bryton segmenty Strava
A Rudolf je už ďaleko vpredu a ja po 2min.42 s už strácam 1min 22s a to ešte do konca ostáva 2,1km a pekná porcia výškových metrov :-)

 

A takto vyzerá výsledok môjho snaženia v aplikácii Strava. Sú tam krásne rebríčky podľa pohlavia, veku, môžete sa porovnať so svojimi priateľmi, ktorých sledujete, apod..

Bryton Strava segmenty

Dal som si jeden segment...

Bryton Strava segmenty

... a dostal som sa do Top 30%.

Bryton Strava segmenty
A v kategórii 45-54 rokov na 132. miesto.

 

Bryton Strava segmenty
Ale aspoň dnes som bol najrýchlejší.

 

Aj keď sa nejedná o recenziu aplikácie Strava, nedá mi nespomenúť jej ďalšie užitočné funkcie, ktoré sú aj pre neplatiacich používateľov. Po skončení každej jazdy a jej automatickom stiahnutí do aplikácie Strava sa táto jazda rozskúskuje na jednotlivé segmenty, ktoré ste prešli, Achievements (úspechy), ktoré ste dosiahli a úsilia (efforts), ktoré ste vykonali. 
Samozrejme ak chcete súťažiť na jednotlivých segmentoch, tak je potrebné mať Stravu predplatenú, ináč neviete kde daný segment začína a kde končí. Všetko vyzerá potom v Strave nasledovne:

Bryton aktivita na StraveOtvoríme si danú jazdu.

Bryton aktivita na Strave
Zobrazia sa nám Segments, Achievements a Efforts v časti Results - výsledky.

Bryton aktivita na Strave
Na tejto trase som prešiel 11-timi segmentmi.

 

Spojenie GPS cyklopočítača so Stravou prináša prvky zábavy a súťaživosti v jednom. Jazda pekne frčí, tešíte sa na ďalší segment. Strava poskytuje aj kopec iných funkcií, blíži sa to k takej sociálnej sieti pre športovcov. Takmer každý si tam nájde to svoje. Na mesiac poskytuje prémiový účet na odskúšanie zdarma - odporúčam vyskúšať, potom si ho treba predplatiť. Ale aj v neplatenej verzii sa to dá využívať k spokojnosti.

Bryton S810 prináša aj funkcie tréningu pre ambicióznych amtérov, ale aj profesionálov. veď na ňom jazdia profíci World tour tímu Intermarché-Wanty, ktorí sa spolupodieľajú na jeho vývoji. Do zariadenia si viete importovať tréningy z platforiem ako TrainingPeaks, urobiť si FTP test atď.. Toto som netestoval, keďže to nie je moja šálka kávy, ale možností je tam habadej.

Rozdiely medzi modelmi Bryton Rider S810, S510 a 650 E.

Všetky tri disponujú viackanálovým GPS modulom so satelitmi GPS, Glonass, Galileo, Beidou, QZSS a dotykovým displejom. To je ich výhoda voči lacným modelom od Magene alebo iGPSport. Všetky tri majú funkciu Climb Challenge, ktorá zobrazuje informácie o stúpaní. Avšak model 650 to vie len pri navigácii po predom nastavenej trase. Ostatné dva to zvládajú aj keď trasu nemáte nastavenú. Všetky tri vedia prepočítať trasu pri vybočení z nej, avšak model 650 E len pri spojení so smartfónom s aktívnou aplikáciou Bryton Active. Modely Rider 510S a 810S to vedia aj bez pripojeného mobilu. Ďalšie rozdiely sú v hardvéry - vo veľkosti displeja, kapacite batérie a veľkosti úložiska.

Na záver

Aká je teda odpoveď na otázku v titulke článku? No klasická: Nepotrebujem ho, ale chcem ho! GPS cyklonavigácia totiž výrazne rozširuje možnosti využitia cyklopočítača. Nie je to len počítadlo kilometrov, času a výškových metroch, ale robí cyklistiku zábavnou a motivuje opäť vysadnúť na bajk. Hlavne spojenie s aplikáciami tretích strán prináša nový - sociálny rozmer a nám ostáva sa len tešiť, čo nové sa ešte vymyslí.

Zariadenie počas dvojtýždňového testu a písania tohoto textu dostalo ďalšiu aktualizáciu a rovnako prišla aj aktualizácia aplikácie Active. Z toho možno usudzovať, že Bryton pracuje a myslí to s podporou svojich zariadení seriózne aj do budúcnosti a ešte sa máme na čo tešiť.

Bryton ponúka zariadenia od 69,90€. Nájdete ich na našom eshope. Za zmienku stojí model Rider 650 E, ktorý prináša za výhodnú cenu 170€ všetko podstatné vrátane Climb Challenge, podpory radarov, tréningov a mnoho ďalšieho v kompaktnom prevedení.
PS: A este na záver sa ospravedlňujem za niektoré nie príliš kvalitné obrázky. Akonáhle pri ďalších výjazdoch vyfotím niečo lepšie, tak ich vymením.

                                                                                                                                                         napísal Peter

Diskusia

(0 komentárov)

Potrebujete poradiť?

Neváhajte nás kontaktovať

Heureka-recenzie zákazníkov

Anketa

Ako nakupujete bicykle?

Prihlásenie

Zabudnuté heslo

Nastavenie súkromia

Cookies používame na zlepšenie vašej návštevy tejto webovej stránky, analýzu jej výkonnosti a zhromažďovanie údajov o jej používaní. Na tento účel môžeme použiť nástroje a služby tretích strán a zhromaždené údaje sa môžu preniesť k partnerom v EÚ, USA alebo iných krajinách. Kliknutím na „Prijať všetky cookies“ vyjadrujete svoj súhlas s týmto spracovaním.
Súbory cookies na zlepšenie relevancie reklám využíva služba Google Ads – podrobnosti tu alebo Meta – podrobnosti tu (Facebook, Instagram).
Nižšie môžete nájsť podrobné informácie alebo upraviť svoje preferencie.

Zásady ochrany osobných údajov

Ukázať podrobnosti
Táto stránka je chránená programom reCAPTCHA a spoločnosťou Google. Platia Pravidlá ochrany osobných údajov a Zmluvné podmienky.
Produkt bol vložený do košíku
Pokračovať v nákupe Nákupný košík