Späť

Ergonomické sedlá na bicykle od Selle SMP.

Pridané: 1.7.2017 11:32:12 Počet zobrazení: 279

01 Júl 2017

Asi takmer každý dá za pravdu, ak povieme, že sedlo je snáď najdôležitejšou časťou bicykla. Ak totiž sa Vám sedí na ňom zle, tlačí a omína, tak pôžitok z jazdy je preč. Talianska firma Selle SMP vyrába sedlá už od roku 1947 a má registrovaných viac než 50 patentov v tejto oblasti.

Ergonomické sedlá na bicykle od Selle SMP.

Cieľom firmy bolo vytvoriť koncept pohodlných sediel ergonomicky prispôsobených stavbe ľudského tela. Na vývoji sediel spolupracoval tím urológov a andrológov, pričom celý vývoj je podložený serióznym odborným výskumom.

Problém sediel bol analyzovaný na základe lekarských údajov a štatistík.
Podľa 62 odborných štúdii skúmajúcich jazdu na bicykli a jej súvislosti s močopohlavnými poruchami sú najčastejšie problémy spojené so sedadlom tieto:
- znecitlivenie oblasti genitálií a hrádze z dôvodu omedzenia prudenia krvi tlakom na cievy,
- chronická bolesť v oblasti genitálie a hrádze, ktorou trpí 50-91% cyklistou, ktorí sa zúčastnili výskumu znecitlivenia močo-genitálneho systému (a súvisiace erektívne poruchy) v 13-24%. Prvkami ovplyvňujúcimi výsledky sú vek (hlavne vz339 ako 50 rokov), telesná hmotnosť, cyklistická záťaž (najmenej 10 rokov cyklistiky) a frekvencia jazdy na bicykly (viac než 3 krát týždenne, ekvivalent 60km týždenne).
Pri jazde na bicykle sú na niekoľkých centimetroch štvorcových sústredené kosti, svaly, šľachy a chrupavky. Behom normálnej jazdy sú vystavené značnej kompresii a otrasom.Miera zaťaženia kompresiou závisí od tvaru a polstrovania sedla a jeho interakcii so stavbou panvy. Dopad otrasovej traumy závisí od absorpčnej kapacity sedla, jeho tvaru a interakcii so stavbou panvy.
Jazda po ceste je charakteristická kompresným zaťažením, zatiaľ čo jazda v teréne charakterizovaná častými nástupmi zo sedla a technickými zjazdami prináša riziko otrasov a rázov.
Z týchto dôvodov doporučuje Selle SMP pre terénnu cyklistiku (cross country, downhill, all-mountain atď.) a ďalšie technické disciplíny (dirt, street, trial, freestyle atď.) viac polstrované sedlá, ktoré lepšie absorbujú terénne nerovnosti a efektívnejšie chránia telo cyklisty pred mikrotraumamy. Samozrejme okrem typu cyklistiky musia byť pri výbere správneho sedla brané do úvahy aj ďalšie faktory, ako sú telesná stavba a výška, šírka sedacej časti, vek, hmotnosť, prispôsobivosť panvy, ktoré potom určujú pri výbere úzku, normálnu alebo širokú variantu sedla.

Výsledkom tohto úsilia sú sedlá so svojim jedinečným vzhľadom. Všetky sedlá Selle SMP zdieľajú spoločné funkčné črty, ktoré im zaručujú ich špeciálne vlastnosti:
1. Centrálny kanál sedla je výsledkom rozsiahlych biomechanických štúdií z hľadiska pozície sedla a tvaru ľudskej panvy, pričom prechádza po celej dĺžke sedla, od špičky až dozadu. Akúkoľvek pozíciu na sedle cyklista zaujme, stredový kanál zabraňuje kompresii perineálnych tkanív a predchádza tak na jednej strane riziku venóznej, arteriálnej a kapilárnej oklúzie (môžu mať za následok erektilnú dysfunkciu, anorgazmiu či problémy s močením) a na strane druhej rizikám výskytu nervových porúch (medzi inými aj častý pocit brnenia a stŕpnutia až necitlivosti).
2. Predná časť v tvare "orlieho zobáka" bola navrhnutá tak, aby jazdcovi umožnila zaujať na bicykli aj extrémne zaľahnutú pozíciu na riadítkach, vyžadujúcu si zvýšenú rotáciu panvy, pohodlne a bez deformácií uro-genitálnej oblasti. Špeciálny tvar nosa zároveň poskytuje ideálnu oporu pre klasický silový štýl pedálovania.
 zabraňuje kontaktu sedla s kostrčou jazdca. Vďaka tomu ani pri veľkých nárazoch nehrozia bolestivé narazenia kostrče.
3.Vyhĺbenie v zadnej časti sedla zabraňuje kontaktu sedla s kostrčou jazdca. Vďaka tomu ani pri veľkých nárazoch nehrozia bolestivé narazenia kostrče.

Sedla na bicykel Selle SMP.
4. Dĺžka koľajničiek – sedlo je diel bicykla, ktorý v najväčšej miere ovplyvňuje výsledný posed na bicykli. Dlhé koľajničky sediel Selle SMP ponúkajú najširšie možnosti nastavenia a umožňujú tak každému jazdcovi nájsť vhodnú pozíciu sedla v horizontálnom smere, akoby to bolo na mieru vyrobenom bicykli.
5. Oporná oblasť posedu – hmotnosť cyklistu je v sede na sedle rozložená medzi sedacie svaly a dolnú časť panvy. V závislosti od anatomickej stavby si môžete vybrať z viacerých konfigurácií tvaru a výstelky.

Selle SMP produkuje všetky sedlá výhradne vo svojej domovskej továrni v Taliansku. Produkcia zahŕňa široký rozsah modelov určených pre rekreačnú cyklistiku, ako sú modely TRKTRK Extra v rôznych šírkach a kombináciách výstelok vrátane gelového prevedenia, cez modely pre výkonnostných jazdcov ako sú modely Well, Hybrid až po sedlá určené pre profi cyklistiku.

Predaj bicyklov na splátky cez Quatro.

Anketa

Páči sa Vám náš nový eshop?

Prihlásenie

Táto stránka používa cookies. Viac info